הוצאת אישור עקרוני למשכנתא

הוצאת אישור עקרוני למשכנתא הוא מסמך שניתן להנפיק על ידי המלווה והוא מאשר להתקדם בתהליך בקשת המשכנתא. המלווה יציע אפשרות זו אם הוא לא יכול לאשר את הבקשה או אם הוא רוצה לראות את היציבות הפיננסית של הלווה לפני קבלת החלטה, למרות שזה לא מחייב זה יכול לעזור ללווה בקבלת זכאות בריביות ועמלות טובות יותר. 

הוצאת אישור עקרוני למשכנתא הוא השלב הראשון בתהליך קבלת המשכנתא, מבקש המשכנתא יצטרך לספק מסמכים תומכים כמו מסמכי זהות, הוכחת הכנסה, הוכחת כתובת לדרישות הספציפיות של המלווה. הלווה יידרש לבצע תשלום או הפקדה מראש בהתאם לדרישות המלווה. לאחר מכן המלווה יוציא אישור עקרוני למסמך משכנתא אשר יאשר כי הבקשה אושרה וכי קיבלו את כל המסמכים התומכים שמסר המבקש.

בקשת אישור עקרוני למשכנתא?

כאשר אדם מבקש לקבל משכנתא המלווה צריך לבצע הערכה כדי להחליט האם הוא מוכן לספק אותה. בקשת אישור עקרוני למשכנתא מהווה אור ירוק למלווה שניתן להמשיך עם הבקשה המלאה. חשוב לציין כי בקשת אישור עקרוני למשכנתא היא החלטה מקדימה למתן משכנתא אך אינה מהווה התחייבות סופית. 

בקשת אישור עקרוני למשכנתא מוגשת בדרך כלל על ידי המבקש ועליה לכלול בעלות על קרקע או תעודת בעלות על הנכס, שמם המלא של שני בני הזוג, פרטי חשבון בנק, וכן פרטי הכנסה של שני בני הזוג ועוד.

הוצאת אישור עקרוני למשכנתא באינטרנט

מתן אישור עקרוני יכול להיעשות באופן מקוון או באופן פרונטלי אישי. הוצאת אישור עקרוני למשכנתא באינטרנט יהיה סופי כאשר חוזה המכר ייחתם בפועל על ידי כל הצדדים המעורבים. המלווה עדיין יצטרך לבדוק את כל התיעוד לפני מתן אישור, כך שהכל מוכן מבעוד מועד ויכול לחסוך זמן בטווח הארוך.

אישור עקרוני למשכנתא מסמכים

על מנת לקבל אישור עקרוני למשכנתא, על הלווה לספק את המסמכים הבאים: 

הוכחת הכנסה- זו יכולה להיות הצהרת בנק או מכתב מהמעסיק המפרט את ההכנסה. זה צריך לכלול הכנסה חודשית נטו לאחר ניכויים כגון תשלומי הלוואות, מזונות ועוד. 

הוכחת נכסים- הלווים יצטרכו לספק הוכחה שיש להם מספיק נכסים כדי לכסות את תשלום המשכנתא החודשי שלהם בתוספת כל הוצאות מחיה אחרות. זו יכולה להיות הצהרה מחשבון חיסכון, השקעות, קרנות פרישה, השקעות בנדל"ן ונכסים נוספים.

והוכחת מגורים- כדי לעקוב אחר כל שינוי בכתובת הלווה, נדרשת הוכחה עדכנית. חלק מהמלווים עשויים לקבל שטרות שירות כהוכחה, אך אחרים ידרשו הוכחה משפטית כגון עותקים של שטרות חוב והקצאות מקוריות. המסמכים הם חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת המשכנתא וללא המסמכים הללו לא ניתן יהיה להמשיך הלאה.

למידע נוסף אתם מוזמנים לפנות אלינו ל-WINNER ייעוץ וליווי משכנתאות.