מחיקת נתוני אשראי – האם כדאי?

אם דירוג נתוני האשראי שלכם שלילי והציעו לכם למחוק את נתוני האשראי שלכם, לפני שאתם רצים למחוק את המידע שלכם ממאגר נתוני האשראי חשוב שתוודאו תחילה שמהלך כזה לא יפגע בכם יותר מאשר יביא תועלת!

מאגר נתוני האשראי מופעל ע"י בנק ישראל. במאגר נאספים נתונים פיננסיים שונים המשקפים את ההתנהלות הפיננסית ויכולת העמידה בתשלומי החובות וההתחייבויות הפיננסיות שלכם.

 

מחיקת מידע שלילי

בשנים האחרונות ישנם פרסומים רבים של חברות המציעות לכם למחוק מידע שלילי ממאגר נתוני האשראי, כך שציון האשראי השלילי שלכם כביכול יעלם, אבל גם מתעלמים מלהסביר את ההשלכות הנלוות והנזקים שמהלך כזה יכול לגרום לכם.

כאשר אתם מעוניינים לקחת הלוואה מכל מוסד פיננסי או גוף נותן אשראי, הגוף המלווה פונה לאחת מלשכות האשראי שקיבלה רישיון מבנק ישראל, וזו מנפיקה לכם ציון או דירוג אשראי (בין 0 ל-1000) על סמך ניתוח הנתונים המופיעים במאגר. על בסיס המידע הזה המלווה יחליט כיצד להתאים לכם את תנאי ההלוואה וגובה הריבית, ואם בכלל לתת לכם הלוואה.

כל פעולה אשראית (צ'קים, הוראות קבע, הלוואות וכו') שלכם נרשמת במאגר, ולכן אם אתם עומדים בתשלומי ההתחייבויות השונות כסדרם וההתנהלות הכלכלית שלכם מתנהלת בצורה תקינה, סביר להניח כי חיווי המידע עליכם יהיה חיובי. אך אם חלילה אתם מפגרים בתשלומים, או לא עומדים בהם או בחלקם בצורה סדירה, הדבר ירשם כמידע שלילי אשר משפיע על ציון האשראי שלכם שסביר להניח שיהיה נמוך. ברגע שחיווי על דירוג האשראי שלכם יהיה שלילי, המלווה אף עלול לסרב לתת לכם הלוואה, וכל שכן כשמדובר במשכנתא!

 

האם כדאי למחוק

אז רגע לפני שאתם מתפתים לעשות את הצעד הזה של מחיקת נתוני האשראי שלכם, חשוב שתדעו מספר דברים:

א. לא ניתן למחוק ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל מידע שלילי בלבד. אם מוחקים – מוחקים את הכול, גם את המידע השלילי, וגם את המידע החיובי אודות תשלומים שהתנהלו באופן סדיר.

ב. מחיקת היסטוריית האשראי שלכם ככל הנראה תפעל לרעתכם, כיוון שמלווים הפונים למאגר לקבל מידע אודותיכם ונתקלים במחיקת הנתונים יניחו לגביכם את התרחיש הגרוע ביותר עליכם, ויציעו לכם, במקרה הטוב, אשראי בריביות גבוהות, או בכלל לא יתנו לכם, על מנת לא לסכן את עצמם. ציון דירוג האשראי לא משתפר באופן מיידי עם המחיקה, תצטרכו להמתין פרק זמן לא מבוטל על מנת לצבור ניקוד חיובי ולדאוג להתנהל בצורה פיננסית תקינה לאורך זמן.

ג. חשוב לדעת כי במקרים בהם התגלו טעויות בדיווח למאגר נתוני האשראי, ישנה אפשרות גם לתקן זאת מבלי למחוק את כל הנתונים.

ד. הדרך הטובה ביותר לשפר את ציון דירוג נתוני האשראי שלכם היא ע"י שמירת התנהלות פיננסית תקינה לאורך זמן.

 

לייעוץ מקצועי פנו אלינו, אנו ב-WINNER ייעוץ וליווי משכנתאות מתמחים בסיוע ופתרונות לשיפור ציון ודירוג נתוני האשראי לצורך קבלת הלוואות ומשכנתאות עם פתרונות יצירתיים ומגוונים ועם ניסיון רב בליווי ותכנון פיננסי בהתאמה אישית. אנו גאים להיות מובילים בתחום ולהעניק שירות יעוץ וליווי משכנתאות אדיב ומקצועי לקהל לקוחות רחב, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שקיפות מלאה ויחס אדיב ואישי, ולעמוד מאחורי מאות לקוחות מרוצים.